continual service improvement
- continual service improvement
- постоянное совершенствование услуг
постоянное совершенствование услуг
CSI
(ITIL Continual Service Improvement)
Стадия жизненного цикла услуги. Постоянное совершенствование услуг обеспечивает согласование услуг с изменяющимися потребностями бизнеса за счёт определения и внедрения улучшений ИТ-услуг, поддерживающих бизнес-процессы. Результаты работы поставщика ИТ-услуг постоянно измеряются, разрабатываются меры по совершенствованию процессов, ИТ-услуг и ИТ- инфраструктуры с целью увеличения эффективности, результативности и эффективности по затратам. Постоянное совершенствование услуг включает в себя семишаговый процесс совершенствования. Несмотря на то, что этот процесс связан со стадией постоянного совершенствования услуг, большинство процессов управления услугами имеют соответствующие действия, относящиеся к различным стадиям жизненного цикла услуги.
См. тж. Планирование-Выполнение-Проверка-Корректировка.
[Словарь терминов ITIL версия 1.0, 29 июля 2011 г.]
EN
continual service improvement
CSI
(ITIL Continual Service Improvement)
A stage in the lifecycle of a service. Continual service improvement ensures that services are aligned with changing business needs by identifying and implementing improvements to IT services that support business processes. The performance of the IT service provider is continually measured and improvements are made to processes, IT services and IT infrastructure in order to increase efficiency, effectiveness and cost effectiveness. Continual service improvement includes the seven-step improvement process. Although this process is associated with continual service improvement, most processes have activities that take place across multiple stages of the service lifecycle.
See also Plan-Do-Check-Act.
[Словарь терминов ITIL версия 1.0, 29 июля 2011 г.]
Тематики
- информационные технологии в целом
Синонимы
EN
- continual service improvement
- CSI
Англо-русский словарь нормативно-технической терминологии.
academic.ru.
2015.
Полезное
Смотреть что такое "continual service improvement" в других словарях:
ITIL V3 Continual Service Improvement — Continual Service Improvement (CSI), ist die fünfte und letzte Publikation der IT Infrastructure Library (ITIL) in der Version 3. Die Publikation beschäftigt sich mit einer nachhaltigen Verbesserung der im Rahmen eines IT Service Managements… … Deutsch Wikipedia
Service Request — Die IT Infrastructure Library (ITIL) ist eine Sammlung von Good Practices in einer Reihe von Publikationen, die eine mögliche Umsetzung eines IT Service Managements (ITSM) beschreiben und inzwischen international als De facto Standard hierfür… … Deutsch Wikipedia
Continual improvement — (also called incremental improvement or staircase improvement ) is a process or productivity improvement tool intended to have a stable and consistent growth and improvement of all the segments of a process or processes. Continual improvement… … Wikipedia
improvement — noun ADJECTIVE ▪ big, considerable, enormous, great, huge, major, marked, massive, material, radical, remarkable … Collocations dictionary
Product service system — A product service system (PSS), also known as a function oriented business model, is a business model, developed in academia, that is aimed at providing sustainability of both consumption and production. [cite journal|journal=Journal of Cleaner… … Wikipedia
Information Technology Infrastructure Library — The Information Technology Infrastructure Library (I), is a set of good practices for IT service management (ITSM) that focuses on aligning IT services with the needs of business. In its current form (known as ITILv3 and ITIL 2011 edition), ITIL… … Wikipedia
Information Technology Infrastructure Library Version 3 — ITIL v3 (IT Infrastructure Library v3): ITIL v3 defines a process with an agnostic platform and holistic framework for changing product development processes into to a service development processes. This is particularly important in SaaS… … Wikipedia
постоянное совершенствование услуг — CSI (ITIL Continual Service Improvement) Стадия жизненного цикла услуги. Постоянное совершенствование услуг обеспечивает согласование услуг с изменяющимися потребностями бизнеса за счёт определения и внедрения улучшений ИТ услуг, поддерживающих… … Справочник технического переводчика
ITIL — Die IT Infrastructure Library (ITIL) ist eine Sammlung von Good Practices in einer Reihe von Publikationen, die eine mögliche Umsetzung eines IT Service Managements (ITSM) beschreiben und inzwischen international als De facto Standard hierfür… … Deutsch Wikipedia
ITIL v3 — The Information Technology Infrastructure Library (ITIL) is a customizable framework of good practices designed to promote quality computing services in the information technology (IT) sector. As an IT Service Management (ITSM) framework, ITIL… … Wikipedia
IT Infrastructure Library — Die IT Infrastructure Library (ITIL) ist eine Sammlung von Best Practices bzw. Good Practices[1] in einer Reihe von Publikationen, die eine mögliche Umsetzung eines IT Service Managements (ITSM) beschreiben und inzwischen international als De… … Deutsch Wikipedia